lunes, 25 de junio de 2012

SEMIFRED DE IOGURT






INGREDIENTS:
Per la base:
4 Iogurts naturals.
185g. de sucre.
5 fulles de gelatina.
125cc. de llet.
200cc. de nata muntada.












Per la salsa de cobertura:
100g. de sucre.
Un raig de vinagre.
½ kl. de maduixes.














PREPARACIÓ:
Base:
Aquesta base l’hem de fer d’un dia per l’altre.
Primer posarem les fulles de gelatina en remull amb aigua freda. Mentre s’estova la gelatina, escalfem en un cassó la llet i el sucre.













Tan bon punt arrenqui el bull, ho retirem del foc i afegim les fulles de gelatina ben escorregudes; remenem molt be per tal que la gelatina quedi ben desfeta i ben incorporada a la llet. Deixem que refredi una mica i ja hi podem afegir els iogurts i ho tornem a remenar molt be fins que ens quedi una pasta ben homogènia. Deixem que refredi completament.



Muntem la nata i l’incorporem a la barreja que ja tenim, tot barrejant amb molta cura. Quan estigui ben barrejat, ho aboquen en un motlle desmotllable de 20cm. de diàmetre, que prèviament l’haurem mullat amb aigua. Ara ja ho podem guardar a la nevera fins l’hora de servir.


Salsa de cobertura:

Tenim dues opcions: servir amb la salsa calenta o freda.
Si la volem servir calenta la farem abans de dinar o de sopar depenent de quan vulguem servir aquest postra, i si la volem freda, també la podem fer el dia abans i guardar-la a la nevera.
Retirem les cues i rentem les maduixes, les tallem a trossos i les posem a macerar 20 minuts amb el sucre i un raig de vinagre.


Passats els 20 minuts, ho passem pel minipimer fins que ens quedi una salsa ben fina.
Ara ho posem en un casso per coure a foc molt lent durant 15 minuts.





A l’hora de servir, jo primer tallo un troç de la base i desprès la cobreixo amb la salsa.









INGREDIENTES:
Para la base:
4 yogures naturales.
185g. de azúcar.
5 hojas de gelatina.
125cc. de leche.
200cc. de nata montada.
Para la salsa:
100g. de azúcar.
Un poco de vinagre.
½ kl de fresas.
ELABORACIÓN:
Base:
Primero ponemos las hojas de gelatina en remojo, en agua fría. Mientras se reblandece la gelatina, en un cazo calentamos la leche y el azúcar. Cuando empiece a hervir, escurrimos bien la gelatina y la añadimos. Remover muy bien hasta que se deshagan y se mezclen perfectamente con la leche. Dejamos que se enfríe un poco y añadimos los 4 yogures y mezclamos muy bien hasta obtener una pasta homogénea. Ahora dejamos enfriar completamente.
Mientras se enfría, montamos la nata y una vez montada, la añadimos a la pasta anterior y mezclamos con cuidado hasta que este todo bien mezclado.
Lo ponemos en un molde desmontable de unos 20cm de diámetro que previamente habremos mojado con agua, y ya lo podemos guardar en la nevera hasta la hora de servir. Es conveniente preparar esta base el día antes.
Salsa:
Hay dos maneras de servir esta salsa: caliente o fría.
Si queremos servirla caliente la prepararemos antes de la comida en que vayamos a servir este postre y si queremos servirla fría podemos hacerla igual que la base, el día antes.
Quitamos el rabito de las fresas y las lavamos, las troceamos y las ponemos a macerar 20 minutos con el azúcar y un poco de vinagre. Pasados estos 20 minutos lo pasamos por el minipimer hasta obtener una salsa bien fina. Ahora la ponemos en un cazo y la cocemos durante 15 minutos a fuego muy lento.
A la hora de servir yo primero corto en trozos la base y ya en platos individuales los cubro con la salsa de fresa.

miércoles, 20 de junio de 2012

XUIXOS






INGREDIENTS:
Per la massa mare:
250g. de farina.
10g. de llevat fresc (levital).
125g. d’aigua.
4g. d’oli.
Per la massa:
250g. de farina de força.
100g. de sucre.
50g. de mantega o greix de porc.
2 ous.
La pela d’1 llimona ratllada.
1g. de sal.
4g. d’oli.
Una mica d’aigua, segons la textura de la pasta.
Per la crema:
3 rovells d’ou.
375g. de llet.
90g. de sucre.
37g. de maizena.
La pela d’1 llimona.
1 canó de canyella.
40g. de mantega.
ELABORACIÓ:
Massa mare:
Desfem el llevat amb una mica d’aigua tèbia i ho posem juntament amb la farina dins d’un bol i ho amassem be. Afegim l’aigua i seguim amassant. Un cop ben amassat i afegim l’oli i ho tornem a amassar. Per acabar l’hi donem forma rodona i ho posem dins d’un bol enfarinat, el tapem amb un drap net i ho guardem a la nevera unes 12 hores.
Massa:
Deixem la mantega o el greix de porc en una textura de pomada. Ho posem en un bol juntament amb el sucre, els ous, la ratlladura de la llimona i la sal i ho barregem ben barrejat. Ara afegim la farina de mica en mica i també la massa mare que hem fet el dia abans. Si cal i afegim una mica d’aigua però sense passar-se. Ho amassem una bona estona i finalment hi afegim l’oli. L’hi donem forma rodona i deixem reposar 15 minuts.
Ara ja podem fer els xuixos. Primer estirarem la massa amb un corró. Pintem tota la superfície amb una mica de mantega i ho pleguem en tres parts. Ho tornem a estirar fins que ens quedi en un gruix de 10mm. Tallem cuadrets de uns 6x6 cm. Untem la superfície on treballem i també una mica el corró i estirem un a un els cuadrets que hem fet de manera que ens quedi com un rombe. Ara es el moment de posar-hi la crema, una mica, i enrotllar-lo. Si voleu que portin més crema enrotlleu-los sense crema i la posem més tard, un cop estiguin fregits. Els posem en una safata i els guardem al forn unes 2 hores a uns 30º, jo els guardo dins el forn a temperatura ambient. Pasades les dues hores ja els podem fregir. Fem servir oli d’oliva suau a 190º. Els fregim fins que quedin ben d’aurats. Els anem traient i els posem d’amunt un paper per tal que absorbeixin l’oli. Abans d’ensucrar, si no hi hem posat la crema, els hi farem un forat de punta a punta, amb un punxó d’1 centímetre de diàmetre. Els ensucrem i amb una màniga pastissera els omplim de crema.
Crema:
Agafem els  rovells i els barregem amb el sucre fins que ens quedi ben cremós.
A foc lent o mig, farem bullir la llet amb el canó de canyella i la pela de la llimona.
Desfem la farina de blat  amb 5 cullerades soperes de llet que prèviament haurem separat.
Cuan la llet bulli, i afegim la farina de blat ja dissolta i ho remenem ben remenat amb unes varilles i controlant que no se’ns agafi del sota. Cuan torni a bullir, o retirem del foc, i ho colem.
Ara hi afegim la crema dels ous i el sucre. A foc lent, anirem remenant tota l’estona fins que la crema agafi cos. Pot trigar uns 15 – 20 minuts.
Un cop hagi agafat cos, ja podem apagar el foc i hi posem la mantega, a daus i remenem fins que es desfaci.





INGREDIENTES:
Para la masa base:
250g. de harina.
10g. de levadura fresca (levital).
125g. de agua.
4g. de aceite.
Per la masa:
250g. de harina de fuerza.
100g. de azúcar.
50g. de mantequilla grasa de cerdo.
2 huevos.
La corteza de 1 limón rayada.
1g. de sal.
4g. de aceite.
Una poco de agua, según la textura de la masa.
Pera la crema:
3 yemas de huevo.
375g. de leche.
90g. de azúcar.
37g. de maizena.
La corteza de 1 limón.
1 ramita de canela.
40g. de mantequilla.
ELABORACIÓN:
Masa base:
Deshacemos la levadura con un poco de agua templada y lo ponemos junto con la harina en un bol y lo amasamos bien. Añadimos el agua poco a poco y seguimos amasando. Cuando este bien amasado añadimos el aceite y seguimos amasando hasta que nos quede una masa bien fina. Para terminar le damos forma redonda y lo ponemos en un bol enharinado, lo tapamos  y lo guardamos 12 horas en la nevera.
Masa:
Dejamos la mantequilla o grasa de cerdo en una textura de pomada. Lo ponemos en un bol junto con el azúcar, los huevos, la ralladura de limón i la sal y lo mezclamos bien. Ahora añadimos la harina poco a poco y la masa base del día anterior. Si hace falta añadimos un poco de agua pero sin pasarse y lo amasamos bien hasta que nos quede una masa homogénea. Añadimos el aceite y seguimos amasando. Cuando esté bien amasado, le damos forma redonda i dejamos que descanse 15 minutos.
Ahora ya podemos hacer los “xuixos”. Primero estiramos la masa con un rodillo. Pintamos la superficie con un poco de mantequilla y lo doblamos en tres partes. Lo estiramos otra vez hasta dejarlo de un grosor de 10mm. Cortamos cuadrados de unos 6x6 cm y los estiramos dándoles forma de rombo. Ahora es el momento de poner la crema, solo un poco, y enrollarlos bien. Si queremos que tengan mas crema, ahora solamente los enrollamos. La crema la pondremos antes de rebozarlos con azúcar. Cuando los tengamos todos enrollados, los ponemos en una bandeja y los guardamos en el horno a una temperatura de 30º, yo los guardo en el horno a temperatura ambiente. Pasadas las dos horas, ya los podemos freír. Lo haremos con aceite de oliva suave y hasta que estén doraditos. Los colocamos sobre papel para que absorba el aceite y dejamos que se enfríen un poco. Si no hemos puesto la crema, ahora es el momento. Con un punzón de 1cm de diámetro, los agujereamos de punta a punta y con la manga pastelera los rellenamos de crema. Finalmente ya los podemos rebozar con azúcar.
Crema:
Mezclamos las yemas y el azúcar hasta que quede una crema suave.
A fuego lento o medio, hervimos la leche con la canela y la cascare del limón.
Disolvemos la harina de trigo con 5 cucharadas soperas de leche que habremos separado previamente.
Cuando la leche hierva, añadimos la harina de maíz ya disuelta, y no paramos de remover controlando que no se pegue, hasta que hierva otra vez. Cuando hierva, lo sacamos del fuego y lo colamos.
Ahora añadimos la crema que hemos preparado con las yemas y el azúcar, y otra vez a fuego lento y sin dejar de remover, hasta que la crema coja consistencia. Puede tardar entre 15 - 20 minutos.
Cuando este lista, la retiramos del fuego y le añadimos la mantequilla a dados y removemos hasta que se haya fundido.

lunes, 11 de junio de 2012

PASTIS DE MOJITO






INGREDIENTS:
Per a la base:
200g. de galetes Digestive Avena.
50g. de mantega.
1 cullerada de Limoncello.
Unes gotes d’essència de rom (si no en teniu podeu fer servir un xarrup de rom).












Per al farcit:
1 sobre de gelatina neutra.
300g de formatge fresc tipus Philadelfia.
3 llimes (suc i ratlladura).
125g de sucre moreno.
110 ml de rom blanc.
220ml. d’aigua.
15g. de fulles de menta.











Per cobrir:
1 paquet de gelatina de llimona.
400ml d’aigua.
Unes gotes de colorant blau.
Aquesta recepta es pot fer en vasos individuals o tot un sol pastís. Jo he fet les dues versions.











PREPARACIÓ:
Base:
Triturem les galetes i les barregem amb la mantega que haurem fos al microones. Afegim el limoncello i les gotes de essència de rom o el xarrup de rom. Ho barregem be fins que ens quedi una pasta ben homogènia.













Repartim aquesta massa en vasos individuals (vasos baixos tipus “zuritos”, són una mica mes petits de diàmetre i són més baixos). Amassem be la massa en el cul del vas per tal que quedi ben compacte. Els posem a la nevera per tal de que endureixi. També es pot fer tot d’una peça amb un motlle desmuntable.



Farcit:
En un cassó escalfem el rom, l’aigua,i el sucre; quant el sucre estigui desfet afegim les fulles de menta, el suc i la ratlladura de les llimes. Deixem bullir 20 minuts a foc ben suau. Passats els 20 minuts deixem que refredi una mica i ho colem.















Ho tornem a escalfar una mica i afegim la gelatina neutra, remenem molt be per tal que es desfaci be la gelatina. Ara toca afegir el formatge i remenar molt be amb el minipimer per tal que quedi tot ben integrat.















Ara ho deixem refredar, abans de repartir-ho en els vasos on hem posat la base de galeta.




Ho hem de deixar refredar, si no, ens estovaria la mantega de la base. Ho posem a la nevera per tal de que qualli be.
Cobertura:
Hem de dissoldre la gelatina de llimona en 200ml d’aigua que estigui bullint i una vegada estigui ben dissolta afegim 200ml d’aigua freda i ho remenen molt bé.














Afegim unes gotes de colorant blau i ens quedarà de color verd.




Ho deixem refredar be abans de repartir-ho a cada vas. Primer n’hi posarem una mica i ho tindrem uns minuts a la nevera, després ho acabarem d’omplir a poc a poc.
Abans de servir ho tindrem a la nevera mínim 6 hores. El millor es fer-ho de un dia per l’altre.
A l’hora de servir-ho podem decorar-ho amb una rodella de llima o un parell de fulles de menta.





INGREDIENTES:
Para la base:
200g. de galletas Digestive Avena.
50g. de mantequilla.
1 cucharada de Limoncello.
Unas gotas de esencia de ron. (si no tenéis podéis poner un poco de ron).
Para el relleno:
1 sobre de gelatina neutra.
300g de queso fresco tipo Philadelphia.
3 limas (zumo y ralladura ).
125g de azúcar moreno.
110 ml de ron blanco.
220ml. agua.
15g. De hojas  de menta.
Cobertura:
1 sobre de gelatina de limón.
400ml de agua.
Unas gotas de colorante azul.
Esta receta se puede preparar en vasos individuales o en un solo pastel. Yo he realizado las dos versiones.

PREPARACIÓN:
Base:
Trituramos las galletas y las mezclamos con la mantequilla que habremos fundido. Añadimos el limoncello y las gotas de esencia de ron o un chorrito de ron. Lo mezclamos hasta que nos quede una pasta homogénea. Repartimos esta masa en los vasos individuales (tipo zuritos, son un poco mas pequeños de diámetro y más bajos), o en un molde desmontable. Presionamos bien la masa en la base para que quede bien compacta. Los guardamos en la nevera para que se endurezca la masa.
Relleno:
En un cazo calentamos el ron, el agua y el azúcar, cuando el azúcar este disuelto, añadimos las hojas de menta, el zumo de las limas y la ralladura de la corteza. Dejamos hirviendo durante 20 minutos, pasados los cuales dejaremos enfriar un poco y lo colaremos.
Lo calentamos otra vez y añadimos el sobre de gelatina neutra. Mezclamos muy bien para que se deshaga bien la gelatina y lo retiramos del fuego. Ahora añadimos el queso fresco y con el minipimer lo mezclamos hasta que quede bien integrado. Lo dejamos enfriar antes de repartir en los vasos individuales o en el molde y lo guardamos otra vez en la nevera para que cuaje bien.
Cobertura:
Ponemos a hervir la mitad del agua (200ml) y cuando hierva le añadimos el sobre de gelatina de limón y mezclamos muy bien para que se deshaga la gelatina, luego añadimos el resto del agua (temperatura ambiente) y removemos otra vez muy bien. Añadimos unas gotas de colorante azul (hará que se vuelva verde), removemos bien otra vez y lo dejamos enfriar. Una vez frío o a temperatura ambiente, ya lo podemos repartir en los vasos individuales o en el molde. Lo guardamos en la nevera mínimo 3 horas antes de servir. Lo ideal es hacerlo de hoy para mañana.