lunes, 11 de junio de 2012

PASTIS DE MOJITO






INGREDIENTS:
Per a la base:
200g. de galetes Digestive Avena.
50g. de mantega.
1 cullerada de Limoncello.
Unes gotes d’essència de rom (si no en teniu podeu fer servir un xarrup de rom).












Per al farcit:
1 sobre de gelatina neutra.
300g de formatge fresc tipus Philadelfia.
3 llimes (suc i ratlladura).
125g de sucre moreno.
110 ml de rom blanc.
220ml. d’aigua.
15g. de fulles de menta.











Per cobrir:
1 paquet de gelatina de llimona.
400ml d’aigua.
Unes gotes de colorant blau.
Aquesta recepta es pot fer en vasos individuals o tot un sol pastís. Jo he fet les dues versions.











PREPARACIÓ:
Base:
Triturem les galetes i les barregem amb la mantega que haurem fos al microones. Afegim el limoncello i les gotes de essència de rom o el xarrup de rom. Ho barregem be fins que ens quedi una pasta ben homogènia.













Repartim aquesta massa en vasos individuals (vasos baixos tipus “zuritos”, són una mica mes petits de diàmetre i són més baixos). Amassem be la massa en el cul del vas per tal que quedi ben compacte. Els posem a la nevera per tal de que endureixi. També es pot fer tot d’una peça amb un motlle desmuntable.



Farcit:
En un cassó escalfem el rom, l’aigua,i el sucre; quant el sucre estigui desfet afegim les fulles de menta, el suc i la ratlladura de les llimes. Deixem bullir 20 minuts a foc ben suau. Passats els 20 minuts deixem que refredi una mica i ho colem.















Ho tornem a escalfar una mica i afegim la gelatina neutra, remenem molt be per tal que es desfaci be la gelatina. Ara toca afegir el formatge i remenar molt be amb el minipimer per tal que quedi tot ben integrat.















Ara ho deixem refredar, abans de repartir-ho en els vasos on hem posat la base de galeta.




Ho hem de deixar refredar, si no, ens estovaria la mantega de la base. Ho posem a la nevera per tal de que qualli be.
Cobertura:
Hem de dissoldre la gelatina de llimona en 200ml d’aigua que estigui bullint i una vegada estigui ben dissolta afegim 200ml d’aigua freda i ho remenen molt bé.














Afegim unes gotes de colorant blau i ens quedarà de color verd.




Ho deixem refredar be abans de repartir-ho a cada vas. Primer n’hi posarem una mica i ho tindrem uns minuts a la nevera, després ho acabarem d’omplir a poc a poc.
Abans de servir ho tindrem a la nevera mínim 6 hores. El millor es fer-ho de un dia per l’altre.
A l’hora de servir-ho podem decorar-ho amb una rodella de llima o un parell de fulles de menta.





INGREDIENTES:
Para la base:
200g. de galletas Digestive Avena.
50g. de mantequilla.
1 cucharada de Limoncello.
Unas gotas de esencia de ron. (si no tenéis podéis poner un poco de ron).
Para el relleno:
1 sobre de gelatina neutra.
300g de queso fresco tipo Philadelphia.
3 limas (zumo y ralladura ).
125g de azúcar moreno.
110 ml de ron blanco.
220ml. agua.
15g. De hojas  de menta.
Cobertura:
1 sobre de gelatina de limón.
400ml de agua.
Unas gotas de colorante azul.
Esta receta se puede preparar en vasos individuales o en un solo pastel. Yo he realizado las dos versiones.

PREPARACIÓN:
Base:
Trituramos las galletas y las mezclamos con la mantequilla que habremos fundido. Añadimos el limoncello y las gotas de esencia de ron o un chorrito de ron. Lo mezclamos hasta que nos quede una pasta homogénea. Repartimos esta masa en los vasos individuales (tipo zuritos, son un poco mas pequeños de diámetro y más bajos), o en un molde desmontable. Presionamos bien la masa en la base para que quede bien compacta. Los guardamos en la nevera para que se endurezca la masa.
Relleno:
En un cazo calentamos el ron, el agua y el azúcar, cuando el azúcar este disuelto, añadimos las hojas de menta, el zumo de las limas y la ralladura de la corteza. Dejamos hirviendo durante 20 minutos, pasados los cuales dejaremos enfriar un poco y lo colaremos.
Lo calentamos otra vez y añadimos el sobre de gelatina neutra. Mezclamos muy bien para que se deshaga bien la gelatina y lo retiramos del fuego. Ahora añadimos el queso fresco y con el minipimer lo mezclamos hasta que quede bien integrado. Lo dejamos enfriar antes de repartir en los vasos individuales o en el molde y lo guardamos otra vez en la nevera para que cuaje bien.
Cobertura:
Ponemos a hervir la mitad del agua (200ml) y cuando hierva le añadimos el sobre de gelatina de limón y mezclamos muy bien para que se deshaga la gelatina, luego añadimos el resto del agua (temperatura ambiente) y removemos otra vez muy bien. Añadimos unas gotas de colorante azul (hará que se vuelva verde), removemos bien otra vez y lo dejamos enfriar. Una vez frío o a temperatura ambiente, ya lo podemos repartir en los vasos individuales o en el molde. Lo guardamos en la nevera mínimo 3 horas antes de servir. Lo ideal es hacerlo de hoy para mañana.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario