domingo, 30 de octubre de 2011

PASTIS D'AMETLLA I AVELLANA






INGREDIENTS:
4 ous.
100g de sucre extrafí.
5og d’ametlles mòltes.
50g d’avellanes mòltes.
150g de farina.
50g d’ametlles filetejades.
Mantega per untar.
Sucre glas, per empolvorar.
Mitg sobre de llevat en pols.
100g de xocolata negra.
50g de mantega.
300ml de nata per muntar.
PREPARACIÓ:
Separar els robéis de les clares. Batre els rovells i el sucre extrafí durant 1 minut, fins que estiguin suaus i escumosos. Afegir l’ametlla i l’avellana mòltes, les clares d’ou a punt de neu, tamisar la farina i afegir-la remenant-ho amb una cullera de metall o una espàtula. Repartir aquesta massa en dos motlles de 18cm de diàmetre previamente untats amb mantega i folrats amb paper vegetal. Escampar les ametlles filetejades per sobre de la massa d’un dels motlles i coure ambdós al forn previamente escalfat a 190º, durant 15 – 20 minuts. Els deixarem refredar 5 minuts dins dels motlles i després els desmotllem i deixem que es refredin per complet sobre d’una reixeta metàlica.
Per al farciment, primer fonem la xocolata i hi afegim la mantega i deixem que es refreíd. Muntem la nata i l’afegim a la xocolata remenant-ho fins que quedi ben barrejat. Posem el pa de pessic sense ametlles en una safata i estenem el farcit per sobre. Esperem que cualli una mica i posem l’altre pa de pessic (amb ametlles) a sobre.
El guardem a la nevera.
Abans de servir l’empolvorem amb el sucre glas.





INGREDIENTES:
4 huevos.
100g de azúcar extrafino.
50g de almendras molidas.
50g de avellanas molidas.
150g de harina.
50g de almendras fileteadas.
Mantequilla, para engrasar.
Azúcar glas, para espolvorear.
Medio sobre de levadura en polvo.
100g de chocolate negro.
50g de mantequilla.
300ml de nata espesa.
PREPARACIÓN:
Separar las yemas de las claras. Batir las yemas y el azúcar extrafino durante 1 minuto, hasta que estén suaves y espumosos. Añadir la almendra y la avellana molidas, las claras a punto de nieve, tamizar la harina y añadirla removiéndolo todo con una cuchara de metal o una espátula. Repartir esta mezcla en dos moldes de 18cm de diámetro previamente untados con mantequilla y forrados con papel vegetal.
Esparcir las almendras fileteadas por encima de la masa de uno de los moldes y cocer ambos al horno durante 15 – 20 minutos, previamente precalentado a 190º. Los dejamos enfriar cinco minutos en el molde y luego los desmoldamos y dejamos que se enfríen por completo encima de una rejilla metálica.
Para el relleno, primero fundimos el chocolate y le añadimos la mantequilla y dejamos que se enfríe. Montamos la nata y la añadimos al chocolate removiéndolo todo hasta que esté bien mezclado.
Ponemos el bizcocho sin almendra en una bandeja y extendemos el relleno por encima. Esperemos a que se cuaje un poco y ponemos el otro bizcocho (con almendras) encima.
Lo guardamos en el frigorífico. Antes de servir espolvoreamos el azúcar glas por encima.

No hay comentarios:

Publicar un comentario