INGREDIENTS:
3 rovells d’ou grans.
85gr. de sucre.
235ml. de llet.
235ml. de nata per muntar.
250gr. de iogurt grec.
20 maduixes.
3 cullerades de sucre invertit.
Per fer el sucre invertit:
1kl. de sucre.
400ml. d’aigua.
1 sobre d’àcid tartàric (en podeu trobar al mercadona on hi ha el bicarbonat, son unes capces que de color lila que posa “gasifiante litines” a dins hi ha 8 parelles de sobres un de color lila que es de bicarbonat sòdic i un de blanc que es el d’àcid tartàric i te 2,2g).
ELABORACIÓ:
Per fer aquest gelat necessitem una geladora.
Mínim 24 hores abans hem de posar la cubeta de la geladora al congelador.
Agafem les maduixes i les rentem i les hi traiem la cua.
En un cassó posarem la llet i la nata i quan arrenqui a bullir ho retirarem del foc i deixaren que refredi bastant.
En un bol batrem els rovells d’ou y el sucre fins que ens quedi ben cremós. Quan la llet amb la nata hagi refredat, hi posarem la crema dels rovells amb el sucre i ho tornarem a escalfar fins que arrenqui el bull. Quan arrenqui el bull ho retirem del foc hi es l’hora d’afegir-hi el iogurt. Ho remenem ben remenat.
Agafem ¾ parts de les maduixes i les passem pel minipimer hi ho afegim a la crema que tenim i tornem a remenar ben remenat. La resta de les maduixes les tallem a dauets ben petits i també les afegim amb la resta.
Ara i ja per acabar hi afegim 3 cullerades soperes de sucre invertit.
Ho hem de guardar mínim 3 hores a la nevera abans de posar-ho a la geladora.
Abans de posar la pasta a la geladora primer la posem en marxa i desprès ja ho aboquem a dins la cubeta. Deixem que la geladora treballi uns 40 minuts i passats aquests minuts ja podem parar la geladora. Retirem el gelat de la geladora hi ho posem en un recipient per guardar-ho al congelador. Treure del congelador i guardar a la nevera una hora abans de servir.
Sucre invertit:
Barregem el sucre amb l’àcid tartàric. Afegim l’aigua hi ho posem a escalfar. Quan comenci a bullir ho retirem del foc i deixem que refredi. Un cop fred ho guardem en un recipient hermètic i a la nevera. Podem guardar-ho 6 mesos.
Podem servir-lo acompanyat de: Lacasitos, conguitos blancs, conguitos negres, “peta zetas” maduixes, iogurt etc.
INGRDIENTES:
3 yemas de huevo grandes.
85gr. de azúcar.
235ml. de leche.
235ml. de nata para montar.
250gr de yogur griego.
20 fresas.
3 cucharadas soperas de azúcar invertido.
Azúcar invertido:
1kl. de azúcar.
400ml de agua.
Un sobre de ácido tartárico. (Lo podéis encontrar en el mercadota en la zona de los bicarbonatos. Son unas cajitas de color violeta que pone “gasificante litines” contienes 8 pares de sobres. El sobre de color violeta contiene bicarbonato, el otro, de color blanco contiene el ácido tartárico 2,2gr.)
ELABORACIÓN:
Para poder hacer esta receta hace falta una heladera. La cubeta la tendremos en el congelador mínimo 24 horas.
Lavamos las fresas y les quitamos el rabito.
En un cazo ponemos a calentar la leche y la nata. Justo cuando empiece a hervir lo retiramos del fuego y dejamos que se temple.
Batimos las yemas con el azúcar hasta que nos quede muy cremoso.
Cuando la leche con la nata se haya atemperado añadimos la crema de las yemas y el azúcar. Lo calentamos otra vez y cuando empiece a hervir lo retiramos del fuego y añadimos el yogur y mezclamos muy bien.
¾ partes de las fresas las pasamos por el minipimer y también lo añadimos. Las fresas que nos quedan, las cortamos a trozos muy pequeños y también lo añadimos. Por ultimo añadir 3 cucharadas de azúcar invertido y mezclar todo muy bien. Lo guardamos mínimo tres horas en la nevera antes de proceder con la heladera.
Antes de poner la crema en la heladera, ponemos la heladera en marcha y luego echamos la crema en la cubeta de la heladera. Dejamos que la heladera trabaje 45 minutos y luego ya podemos pararla. Con una cuchara quitamos el helado de la cubeta de la heladera y lo guardamos en un recipiente en el congelador. Sacar del congelador y guardar en la nevera una hora antes de servir.
Se puede servir acompañado de: la casitos, conguitos blancos, conguitos negros, fresas, yogurt, etc.
Azúcar invertido:
Mezclamos el azúcar con el ácido tartárico, añadimos el agua y mezclamos bien. Lo calentamos hasta que empiece a hervir y dejamos que se enfríe, lo guardamos en un recipiente hermético en la nevera. (Se puede guardar hasta 6 meses).
No hay comentarios:
Publicar un comentario