INGREDIENTS:
PER LA MASSA :
125 ml llet.
125 ml aigua.
100 g mantega.
Una culleradeta de sal.
pell de llimona.
200 g farina.
5 ous.
125 ml aigua.
100 g mantega.
Una culleradeta de sal.
pell de llimona.
200 g farina.
5 ous.
½ sobre de llevat quimic.
PERLA CREMA PASTISSERA :
PER
4 rovells d’ou
1/2 litre de llet sencera
1 llimona
1 canó de canyella
120g de sucre
50g de Farina de blat (maizena)
50g de mantega sence sal
PREPARACIÓ:
Primer preparem la crema pastissera.En un bol, batem els rovells d'ou amb el sucre fins que estigui ben cremós. Fem bullir en una cassola, a foc lent o mitj, la llet amb el canó de canyella i la pell de la llimona. En una tassa desfem la maizena amb 5 cullerades soperes de llet que prèviament haurem separat. Quan la llet bulli afegim la maizena ja dissolta i ho barregem bé amb unes barilles vigilant que no s’enganxi de sota. Quan torni a bullir ho treurem del foc i ho colarem bé. Ara afegim la crema que hem preparat amb els rovells d'ou i el sucre a foc lent i sense parar de remenar, fins que ens agafi cos. Pot trigar entre 15 i 20 minuts. Quan ja estigui llesta afegim la mantega a daus i barregem fins que la mantega s'incorpori be a la crema.
Per preparar la massa, posem en una cassó, l’aigua, la llet, la mantega, la sal i la pell de la llimona. Ho fem bullir durant 3 minuts. Mentre esperem , tamissem la farina. Quan hagi bullit els tres minuts, posem el foc a foc ben baix i afegim la farina tota de cop. Amb una espàtula de fusta, barregem bé fins que la massa quedi fina i homogènia. Ja la podem treure del foc i deixar refredar una mica.Ara afegim un ou i barregem fins que ens quedi ben incorporat a la massa. Repetirem la mateixa operació amb la resta dels ous.
COCCIÓ:
Posar suficient oli en una cassola com per poder surar el bunyols i escalfar-lo ben calent. Amb l'ajuda de dues culleres de sopa, fer boles d'uns 2 cm de diàmetre i les anem posant a la cassola. Els bunyols s'engrandeixen i ells mateixos es giren. Quan estan ben dauradets els treiem de la cassola i els posem damunt de paper per tal de que absorbeix tot l’oli.
Quan estiguin tots fets, els hi farem un foradet i amb una xeringa els farcirem amb la crema.
Quan anem a servir els enpolvorem amb sucre llustre
INGREDIENTES:
PARA LA MASA :
125 ml de leche.
125 ml de agua.
100g. de mantequilla.
Una cucharadita de sal.
Piel de un limón.
200g. de harina.
5 huevos.
1/2 sobre de levadura quimica.
1/2 sobre de levadura quimica.
PARA LA CREMA PASTELERA :
4 yemas de huevo.
½ litro de leche entera.
Piel de un limón.
Una rama de canela.
120g. de azúcar.
50g. de harina de maíz (maizena).
50g. de mantequilla sin sal.
PREPARACIÓN:
Primero preparamos la crema pastelera.
En un bol batimos las yemas de los huevos con el azúcar hasta que nos quede bien mezclado y cremoso. En un cazo herviremos a fuego lento o medio, la leche con la rama de canela y la corteza del limón. En una taza deshacemos la maizena con 5 cucharadas soperas de leche que habremos separado previamente.
Cuando la leche hierva le añadimos la maizena ya disuelta y lo mezclamos bien con unas varillas y controlando que no se nos pegue. Cuando vuelva ha hervir lo retiramos del fuego y lo colamos bien.
Ahora añadimos la crema que hemos preparado con las yemas y el azúcar y a fuego lento iremos removiendo sin parar hasta que nos queda con una textura espesa. Puede tardar entre 15 y 20 minutos. Cuando ya la tengamos lista le añadimos la mantequilla a dados y mezclamos hasta que la mantequilla se incorpore bien a la crema.
Para preparar la pasta, ponemos en un cazo, el agua, la leche, la mantequilla, la sal y la corteza del limón.
Lo hacemos hervir durante 3 minutos. Mientras esperamos que hierva, tamizamos la harina. Cuando hayan pasado los tres minutos hirviendo, ponemos el fuego a fuego lento y añadimos toda la harina de golpe. Con una espátula de madera, mezclamos bien y trabajamos la masa hasta que nos quede una masa homogénea y fina. Ya podemos sacar del fuego y dejamos enfriar un poco.
Ahora añadimos un huevo y mezclamos hasta que se incorpore a la masa, cuando esté bien mezclado, repetimos la misma operación con los otros huevos.
COCCIÓN:
Ponemos en una cazuela suficiente aceite como para que puedan flotar los buñuelos y lo calentamos bien caliente. Con la ayuda de dos cucharas soperas, hacemos bolas de unos 2cm de diámetro y las vamos colocando en la cazuela. Los buñuelos se hincharán y ellos mismos se darán la vuelta. Cuando estén bien doraditos los sacamos y los colocamos encima de papel para que absorba el aceite. Cuando esten todos, le haremos un pequeño agujero y con una jeringuilla los rellenaremos con la crema.
Cuando vayamos a servir los espolvoreamos con azúcar glas
No hay comentarios:
Publicar un comentario