lunes, 3 de septiembre de 2012

GELAT DE MENTA AMB TROCETS DE XOCOLATA







INGREDIENTS:
125ml de nata per muntar.
275ml de llet sencera.
150g de sucre glas.
6 ous.
Fulles de menta.
Xocolata de cobertura trossejada.
2 cullerades de sucre invertit.
Un xarrup de xarop de menta.
Colorant verd (en gel).
















Posem la llet i la nata a escalfar a foc suau fins que comenci a bullir i ho traiem del foc.














Mentre es refreda una mica, batem els ous amb el sucre fins que comencin a blanquejar,( millor amb batedora de dues pales).













Desprès ho barregem a poc a poc amb la llet i la nata hi ho tornem a posar al foc, suau. Hi afegim les fulles de menta triturades i ho deixem al foc uns 5 minuts. Passats els 5 minuts ho retirem del foc hi ho colem. Afegim el sucre invertit ( per saber com es fa mireu la recepta del gelat de iogurt grec de maduixa), el xarrup de xarop de menta i el colorant; quan més n’hi posem més color agafa, hi ho remenem molt be tot plegat. Quan s’hagi refredat ho guardem a la nevera entre 3 - 4 hores.













Quan estigui ben fred ja ho podem posar a la geladora i hi afegim els trossets de xocolata.














Passada una hora ja tindrem el gelat llest. El traiem de la geladora i el posem en un recipient que ens permeti guardar-lo al congelador. Una hora abans de servir els traurem del congelador i el tindrem a la nevera.



















INGREDIENTES:
125ml de nata para montar.
275 ml de leche entera.
150g de azúcar glas.
6 huevos.
Hojas de menta.
Un chorrito de jarabe de menta.
Chocolate de cobertura troceado.
2 cucharadas de azúcar invertido.
Un chupito de jarabe de menta.
Colorante verde (en gel).
PREPARACIÓN:
Ponemos la leche y la nata en un cazo para calentar a fuego medio hasta que empiece ha hervir y lo apartamos del fuego.
Mientras se enfría un poco, batimos los huevos con el azúcar hasta que queden blanquecinos. Lo añadimos a la leche poco a poco y lo ponemos otra vez a fuego lento. Añadimos las hojas de menta trituradas y dejamos unos cinco minutos. Retiramos del fuego y colamos. Ahora añadimos el azúcar invertido, (para ver la elaboración del azúcar invertido ver la receta de helado de yogur), el chupito de jarabe de menta y el colorante (cuanto más pongamos, más fuerte será el color ). Remover muy bien.
Esperar que se enfríe y guardar en el frigorífico 3 -4 horas.
Pasadas estas horas y cuando este bien frío, ya lo podemos poner en la heladera y le añadimos los trocitos de chocolate. Ahora solo falta esperar una hora y tendremos el helado listo.
Cuando esté terminado, lo sacamos de la heladera y lo guardamos en un tarro en el congelador. Una hora antes de servir lo sacamos del congelador y lo guardamos en la nevera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario